Bine ai venit pe blogul meu handmade.Vei gasi aici povestea sapunurilor mele, a unor creme cosmetice handmade, dar si tricotaje, retete culinare.

marți, 15 martie 2011

Primul meu sapun

A fost mai intai documentarea.Am citit tot ce am gasit pe net in romana si franceza.
Ustensilele le aveam, cu exceptia  termometrului, dar prin metoda " la temperatura camerei" se poate si fara.
Mi-am facut o lista cu cele necesare, dar drumul de la dorinta la fapta a fost lung, pentru ca la noi, procurarea ingredientelor necesare este o mare, mare aventura, aventura pe care o continui si in prezent....
Si cum nerabdarea ma cuprinsese, am facut primul sapun cu ce aveam la indemana. Ulei de masline extravirgin...Ce puteam sa fac doar cu el? Un sapun de Castille...Dar parca mi se parea prea simpla compozitia-si, din prima, m-am hotarat sa fac schimbari! Asa ca am  dizolvat soda ( alta poveste, pe care am sd-o dezvalui mai jos) intr-o infuzie de galbenele, am adaugat la trace ulei de ricin, putin lapte integral de vaca si...o lingura buna de miere. Habar n-aveam la momentul respectiv ca ...incepatoarele mai au de asteptat in ceea ce priveste folosirea mierei de albine!
Si cand te gandesti ca soda mea abia avea 70% Na OH.....dar mi-am amintit de regula de trei simpla si am pus cantitatea rezultata in urma calculului.Soda nu se dizolva ca lumea, ramaneau solzi intregi la fundul borcanului....
Sa fi fost norocul incepatorului???? Pentru ca a iesit un sapun foarte fin,care face o spuma densa, este  aromat,  datorita coajei de lamaie....si poate fi folosit atat de bebelusi cat si de viitoarele mamici, caci nu contine uleiuri esentiale.

8 comentarii:

  1. BRAVOOOOOOOOO mult succes miha !!!!!!!!!!!!!!!! as fi curioasa ce fel ti-a iesit :) combinatiile ... lamaie , galbenele , lapte , miere si ulei de masline ...... arata bine .
    MULT SUCCES MIHA !!!!!!!!!!!!!!!!!!

    RăspundețiȘtergere
  2. Arata bine sapunurile! Va trebui sa facem comenzi la tine!

    RăspundețiȘtergere
  3. Foarte interesant, m-ai facut curioasa cand am citit pe forum si am intrat pe blog. Sa stii ca mai ai vizitator permanent.
    Cu drag,
    Doina

    RăspundețiȘtergere
  4. Pot spune ca si eu am avut bafta cu primul sapun. Soda a fost in regula, dar atat l-am dezvelit ca sa ma uit la el, incat ma mir ca a iesit asa bun. Ca aditivi am pus in el ulei de aromaterapie de opium, ca atat aveam in casa si niste flori de lavanda. Adica se potriveau ca nuca-n perete! :D
    Dar a doua zi cine era cu el in servetel la birou sa se dea mare? Eu!
    Si uite asa am devenit si eu dependenta, ba nu, obsedata si aproape ca nu e zi sa nu fac un kil de sapun. Boala grea, Mihaela! :D))

    RăspundețiȘtergere
  5. Pai eu nici acum nu m-am vindecat intru totul de ..."dezvelitul sapunului"!
    Atata trag cu coada ochiului pe sub invelitori....Ca sa nu-ti spun ca la primele ma duceam si noaptea sa le vad!

    RăspundețiȘtergere
  6. Arata foarte, foarte bine!
    De cateva zile, ma tot uit si eu pe retete de sapun. Cat mai simple, pentru ca mi-e teama sa nu ratez.

    Am calculat o reteta si am stabilit ingredientele de baza, dar simt nevoia sa primesc un sfat de un expert.
    Ma poti ajuta?

    Am calculat ca la 150 g. untura (curata) de porc, 125 g. ulei de ricin si 225 g. ulei de masline imi trebuie 190 g. apa distilata si 64,3 g. soda caustica (nu am gasit decat de concentratie 75%, asa ca am calculat ca trebuie sa pun 85,7 g.)
    Cum trebuie facut imi este clar. Singura temere este la cantitatile ingredientelor.

    Sau ar fi mai bine să încep cu un sapun facut doar din ulei de masline?
    La 400 de g. de ulei de masline, am calculat ca ar trebui 152 g.apa distilata si 51,4 soda caustica (adica 68,6 soda caustica de concentratie 75%).
    (Sa adaug zahar, ca sa faca mai mult clabuc? - Am citit pe multe site-uri ca daca e facut doar din ulei de masline nu prea face clabuc.)

    Sunt corecte cele doua retete?
    Pe care mi-ai recomanda-o, dat fiind ca e prima mea incercare?
    Mulţumesc foarte mult pentru ajutor,
    Camelia

    RăspundețiȘtergere
  7. Vai, de cand nu am mai intrat pe blog...Iar tu precis astepti un raspuns de la mine-nu pt ca as fi o experta, ci pur si simplu pt. ca am inceput cu ceva timp inaintea ta! Pur si simplu mi-e jena pentru intarziere. Ai facut vreun sapun? Vum t-a iesit? Pe soapcalc.net ai tabelul necesar, iar la calculul retetei iti indica toate caracteristiciele sapunului, foarte folositoar tabelul, pt ca-ti poti corecta cantitatile in asa fel incat sa te poti incadra in ndicatorii dati.Da, ambele retete le-am facut si au reusit.Spor!

    RăspundețiȘtergere
  8. si eu vreau sa ma apuc de facut sapun si soda pe care o voi folosi e de puritate 70 la suta.Tu ai incercat sa folosesti acest sapun si pentru par?

    RăspundețiȘtergere