Bine ai venit pe blogul meu handmade.Vei gasi aici povestea sapunurilor mele, a unor creme cosmetice handmade, dar si tricotaje, retete culinare.

joi, 16 iunie 2011

Apa de trandafiri

Trebuie sa valorific productia de trandafiri, asa ca fratele google a  fost pus la treaba.Am gasit trei retete, din care azi am executat doua. Una este filtrata deja, cealalta este la macerat. Cea de-a treia insa o voi lasa pana in mijlocul verii, dupa ce-mi pleaca piticii la ei acasa ( e vorba de nepoteii mei cei nazdravani).



Prima reteta- si cea mai simpla:
se pun 250 ml apa la fiert. In momentul in care clocoteste, se ia de pe foc si de pun doua maini bune de petale de trandafiri uscate ( eu am foloit petale de la cei mai parfumati trandafiri: unul galben si altul bicolor). Se acopera vasul cu un capac si selasa 30 de minute, dupa care se strecoara.
A doua reteta:250 g petale de trandafiri  ( culesi dis-de dimineata, cand roua nu s-a uscat inca) se piseaza in mojar cu 30gsare. Se pun petalele zdrobite intr-un borcan; peste pertale se pun 500ml apa. Se leaga borcanul. Petalele se lasa la macerat 7 zile, dupa cre se filtreaza printr-un filtru de cafea.
Apa de trandafiri se poate pastra 6 luni ; pentru a putea fi folosita dincolo de aceasta perioada de garantie, se poate pastra in congelatror sub forma de cuburi de gheata
.
Calitatile apei de trandafiri:
-inchide porii dilatati si tonifica pielea;
-improspateaza pielea si o rehidrateaza;
-calmeaza micile iritatii cutanate;
-este potrivita atat pentru tenul gras cat si pentru cel sensibil.
Se foloseste pentru curatatrea tenului  ( in cazul in care acesta nu a fost machiat ) sau dupa demachiere.
Este potrivita pentru tenul sensibil prin actiunea sa calmanta, dar si pentru cel gras, prin faptul ca este usor astringenta.


Retete "de casa" 
Lapte de trandafiri 
125 ml smantana proaspata
-4 linguri cu miere lichida
-2 linguri cu apa de trandafiri
Se face o emulsie cu ajutorul mixerului , dupa care se toarna intr-o sticla de culoare inchisa, care se inchide ermetic. Se agita bine inainte de fiecare intrebuintare; se pastreaza la frigider doua zile. Se aplica pe fata cu ajutorul unui disc pentru demachia


Balsam de buze
( hidratant si calmant)
2 linguri cu miere calduta
2 linguri cu apa de trandafiri. 
Se pune amestecul intr-un borcanel la racoare si e foloseste de cate ori este nevoie.


Masca cu trandafiri
un trandafir
o lingura iaurt de casa
o lingura miere
o lingura apa de trandafiri
Se spala petalele de trandafir si se scurg foarte bine, apoi se zdrobesc bine intr-un bol mic, se adauga celelalte ingrediente si se amesteca bine. Se intinde pe fata 10 minute, dupa care se indeparteaza cu apa calda.
!!!Se folosesc doar trandafiri netratati, altfel exista riscul unor alergii.


Deocamdata insa, prima sarja de apa de trandafiri, va fi folosita la prepararea unui sapun ( un mic secret: maine iau de la posta si untul de shea, si pe cel de babassu, asa ca....)









    10 comentarii:

    1. Multumesc pentru retete.
      Numai bine,
      Teodora

      RăspundețiȘtergere
    2. puteti sa-mi spuneti reteta de sapun ? Apa de trandafir am preparat-o dupa metoda dumneavoastra. As vrea sa incerc si sapunul. Folositi soda caustica?

      RăspundețiȘtergere
    3. Mi-a spus o farmacista ca apa de trandafiri contine spirt, este adevarat? care sunt minusurile apei de trandafiri?

      RăspundețiȘtergere
      Răspunsuri
      1. Probabil apa de trandafiri preparata de respectiva fatmacista!!!!
        Am postat retete cu prepararea apei de trandafiri, produs ce nu contine alcool
        Mirosul este placut, nu foarte puternic, importante fiind calitatile sale.

        Ștergere
    4. DACA VREAU SA O INTREBUINTEZ LA PRAJITURI, NU ESTE O PROBLEMA CA SE PUNE SARE?

      RăspundețiȘtergere
    5. Eu folosesc apa de izvor.Am mai multa încredere decat in apa plata din comert.Fiartă si tacită.Sau apa distilata.
      Cea de la robinet are celor.

      RăspundețiȘtergere
    6. Eu folosesc apa de izvor.Am mai multa încredere decat in apa plata din comert.Fiartă si tacită.Sau apa distilata.
      Cea de la robinet are celor.

      RăspundețiȘtergere