Bine ai venit pe blogul meu handmade.Vei gasi aici povestea sapunurilor mele, a unor creme cosmetice handmade, dar si tricotaje, retete culinare.

miercuri, 23 martie 2011

Sapun cu galbenele

Galbenelele-Calendula officinalis-au fost folosite din cele mai vechi timpuri in tratarea unor afectiuni ale epidermei: iritatii, eczeme,rani, zgaraieturi, arsuri, degeraturi si multe altele, datorita calitatilor sale antiinflamatorii, antiseptice,antimicotice, cicatrizante.Din petalele plantei se prepara o alifie pe baza de untura de porc, insa am gasit  o varianta a acesteia, in care untura era inlocuita cu untul clarifiat, cum il numim noi europenii, gheea, cum este numit la mama lui.Gheea este un produs atat culinar, cat si terapeutic.este tonic si nutritiv, hraneste toate tesuturile si organele,este  detoxifiant si se foloseste cu rezultate bune in tratarea afectiunilor de piele.Are acelasi efect cicatrizant ca al gelului de aloe.
Facand legatura intre alifia de galbenele preparata cu gheea, m-am gandit sa folosesc si eu untul clarifiat in prepararea sapunului de galbenele, pentru a potenta calitatile plantei. In acelasi scop am folosit mierea si propolisul.

Sapunul cu galbenele contine: uleiuri saponificate de masline, cocos, palmier di ricin, infuzie si petale de galbenele, ghee,miere si propolis,Vit E si A, ulei esential de levantica.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu