Bine ai venit pe blogul meu handmade.Vei gasi aici povestea sapunurilor mele, a unor creme cosmetice handmade, dar si tricotaje, retete culinare.

luni, 9 mai 2011

Din resturi de sapun

.
Nu aruncati cojile de sapun. pastrati-le si cand se strange o cantitate mai mare pregatiti-va un sapun absolut unic!




Am avut-si mai am inca-o mutime de bucati de sapun cazute  la fasonare, plus coji, capete ramase de la cele folosite. Azi am cantarit 150 g de sapun uscat si l-an dat pe razatoarea mica .Intr-o galetuta de smantana am pus sapunul ras plus 25 g apa ( se pune cca 20% lichid) si pe baia de abur l-am incalzit-cere intr-adevar multa rabdare. Dupa ce am omogenizat bine totul am adaugat o lingurita buna de gel de aloe si inca una de ulei de ricin, iar pentru ca sapunul meu era departe de a fi foarte alb, am incercat sa-i redau o nuanta placuta adaugand o lingurita rasa de argila rosie-si uite asa am impuscat doi iepuri: sapunul meu si-a schimbat culoarea, dar s-a si imbogatit cu argila rosie, cunoscuta fiind pt efectele sale deosebite asupra tenului. Dupa ce totul a fost gata, am turnat-mai bine zis am indesat cu spatula cu care am amestecat, caci consistenta nu este prea fluida-intr-o forma....de la o inghetata Mc Donald's.
Nu a fost nevoie sa adaug niciun fel de ulei esential, sapunul avand o minunata aroma adunata de la intregul amestec.
In locul uleiului de ricin se poate pune orice fel de ulei pe care-l aveti la indamana: masline,tarate de orez, samburi de struguri,sau floarea soarelui, care sigur exista in bucataria fiecareia.

Un comentariu: