Bine ai venit pe blogul meu handmade.Vei gasi aici povestea sapunurilor mele, a unor creme cosmetice handmade, dar si tricotaje, retete culinare.

marți, 21 iunie 2011

Mai sunt inca roze, mai sunt.....

...si tot parfumate si ele....vorba poetului.
Cum as fi putut sa trec pe langa trandafirii mei indiferenta? Veti spune  ca le-am rupt petalele...da, le-am rupt, dar am facut-o inainte ca ele sa se scuture...asa ca nu au avut de suferit intr-ale  frumusetii.....
Botanistii il numesc rosa damascena....
Pamantenii i-au atribuit cele mai frumoase povesti, mituri si legende
Si daca m-am hotarat sa-l folosesc pentru unul dintre sapunurile mele de elita, am folosit tot ce-i mai bun:apa de trandafiri ( cea prin macerare este net superioara infuziei) si cele mai bune uleiuri: de masline, cocos, de palmier, din samburi de struguri, rapita, unt de babassu si unt de shea.
Am vrut sa fie fin, emolient, sa hidrateze, sa regleze sebumul....
Intr-o parte am pus argila rosie pe care am despartit-o de restul sapunului prin petale de trandafiri .Si cu ce-as fi putut sa-l parfumez decat cu ulei esential de trandafiri, geraniu si iasomie?
Pentru ca despre uleiurile si unturile folosite am mai vorbit ( mai putin despre cel de babassu-dar ii vine si lui randul) , la fel si despre uleiurile esentiale de geraniu si iasomie, am sa scriu cateva randuri despre uleiul esentisl de trandafiri. Pai primul gand: scump da' bun!
Uleiul esential de trandafiri este compus din sute de componente: Citronellolul, citralul, carvona, Eugenolul, geraniolul....
Uleiul esential de trandafiri este antidepresiv, antiinflamator, antiseptic, antispasmodic, afrodiziac, astringent, cicatrizant si inca mult altele care nu au nsa legatura su subiectul nostru.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu