Bine ai venit pe blogul meu handmade.Vei gasi aici povestea sapunurilor mele, a unor creme cosmetice handmade, dar si tricotaje, retete culinare.

marți, 19 iulie 2011

Banane&vanilie

Am fost  la cumparaturi si cum mi-au iesit in cale niste fructe de mango si avocado, si cum eu sunt in perioada fructelor, n-am putut trece indiferenta pe langa ele!
Si cu toata caldura care nu ma imbia deloc la o actiune de sapunarit, am trecut la actiune. Am facur doua sapunuri   care-mi plac mult.Al treilea va urma.
Nu radeti, dar unul dintre ele este cu ...banane! Stiu, este al treilea in acest sezon...Am vrut sa incerc varianta banane -vanilie.Nu toata lumea iubeste scortisoara.Nu prea aveam o imagine a viitorului sapun, dar culmea, a iesit chiar mai reusit decat daca l-as fi proiectat cu dichis!

Am folosit laptele de vaca integral -congelat-pentru diluarea sodei, pentru ca-mi place mult culoarea galbena pe care o primeste ca urmare a reactiei cu soda, culoare asemanatoare cu a bananei.Uleiurile folosite au fost de cocos, palmier, rapita si floarea-soarelui, iar la trace am adaugat unt de shea si piure de banane amestecat cu zeama de lamaie-pentru a evita oxidarea-si cu miere.Si pentru ca n-am vrut sa fie chiar simplu, am oprit o parte din pasta obtinuta si am pus o lingurita de mac-asa, doar de efect! Iar intre cele doua straturi am cernut cacao. Ei, dar farmecul tocmai de acum incepe, pentru ca nefiind foarte groasa pasta mea, cea cu seminte a miscat stratul de cacao, lasand usoare si fine dare de cacao, iar macul s-a amestecat-ce mai, a luat-o spre fundul formei!Surpriza insa acum apare: la suprafata a urcat o urma de cacao care asa de frumos s-a inscris in restul " aluatului".Iar de aromat , m-am tinut de cuvant: am folosit vanilie bourbon. este un sapun fin, hranitor, hidratant, cremos....

4 comentarii:

  1. Nina ce sapunuri faine ai facut !
    Pacat ca nu poti veni la Intalneala ca fetele ar fi incantate sa le cumpere....

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc, Sidy si bine-ai venit in lumea sapunului! Imi pare si mie rau ca nu pot veni la intalneala, dar cine vrea le poate comanda.

    RăspundețiȘtergere
  3. ce interesant, ai o gandire foarte buna, si imaginatie multa nu-i asa? :))

    RăspundețiȘtergere